ČR, 2013, 72 min.
Nerozlučná tvůrčí dvojice Milan Cyroň a Tomáš Uher - známá pod značkou Ovínění - přišla se svým dost možná nejvyspělejším a umělecky nejambicióznějším počinem, detektivním thrillerem Bezejmenné. Celovečerní snímek podle slov jednoho z autorů "vypráví o soukromém detektivovi Marku Tomsovi (neplést, prosím, s detektivem Martinem Tomsou ze stejnojmenného devadesátkového seriálu České televize), který je najat chladně půvabnou ženou, aby zjistil, je-li jí její manžel nevěrný. Ovšem jak už to tak bývá, případ se poněkud zkomplikuje, a to dosti nečekaným způsobem."
Po včerejší zlínské projekci mohu potvrdit, že některé dějové zvraty jsou skutečně nepředvídatelné a, jakkoliv to může znít nepravděpodobně, dávají vzpomenout například na Hitchcockovo Psycho. V dalších ohledech Bezejmenné vycházejí z tradice (noirové) detektivky. Na noir snímek odkazuje ikonograficky (detektiv s nepostradatelným kloboukem, barová zpěvačka, atraktivní žena, v níž lze spatřovat potenciální femme fatale, zločinci se sklony k násilí) a svou mrazivě zimní atmosférou, která dobře souzní s neradostným, bezútěšným tématem (které mi nepřísluší prozrazovat).
Film se natáčel v olomouckých, zlínských a přerovských lokacích. Tvůrcům se povedlo z každého města vybrat ta nejatmosféričtější místa, díky čemuž výsledek působí překvapivě jednotným dojmem. Ocenit je třeba i herecké výkony. Zdeňkovi Vévodovi se daří stylizovat do cynického a světem protřelého soukromého detektiva. Simona Vičarová je zpočátku dostatečně tajemná až enigmatická, aby později v plném světle ukázala svou pravou tvář. Jako ozvláštnění ve filmu funguje hudebně a textově zdařilá (ač interpretačně problematická) skladba "Neonové fráze" (viz předminulý příspěvek). Vzhledem k amatérským podmínkám vzniku je pochopitelné, že se tvůrci potýkali s technickými potížemi (zejména zvuk). Ty jim však ve světle řady pozitiv jistě rádi odpustíte.
Další příležitost zhlédnout Bezejmenné budete mít již ve středu 6. listopadu v Divadle na cucky v Olomouci. Nenechte si ji ujít.
Režie: Milan Cyroň, Tomáš Uher
Scénář: Milan Cyroň, Tomáš Uher
Kamera: Tomáš Uher
Střih: Milan Cyroň
V hlavních rolích: Simona Vičarová, Zdeněk Vévoda, Milan Cyroň, Lukáš Hodný, Oldřich Holubář a další
Premiéra: podzim 2013
Odkazy:
skladba Neonové fráze na YouTube
Po včerejší zlínské projekci mohu potvrdit, že některé dějové zvraty jsou skutečně nepředvídatelné a, jakkoliv to může znít nepravděpodobně, dávají vzpomenout například na Hitchcockovo Psycho. V dalších ohledech Bezejmenné vycházejí z tradice (noirové) detektivky. Na noir snímek odkazuje ikonograficky (detektiv s nepostradatelným kloboukem, barová zpěvačka, atraktivní žena, v níž lze spatřovat potenciální femme fatale, zločinci se sklony k násilí) a svou mrazivě zimní atmosférou, která dobře souzní s neradostným, bezútěšným tématem (které mi nepřísluší prozrazovat).
Film se natáčel v olomouckých, zlínských a přerovských lokacích. Tvůrcům se povedlo z každého města vybrat ta nejatmosféričtější místa, díky čemuž výsledek působí překvapivě jednotným dojmem. Ocenit je třeba i herecké výkony. Zdeňkovi Vévodovi se daří stylizovat do cynického a světem protřelého soukromého detektiva. Simona Vičarová je zpočátku dostatečně tajemná až enigmatická, aby později v plném světle ukázala svou pravou tvář. Jako ozvláštnění ve filmu funguje hudebně a textově zdařilá (ač interpretačně problematická) skladba "Neonové fráze" (viz předminulý příspěvek). Vzhledem k amatérským podmínkám vzniku je pochopitelné, že se tvůrci potýkali s technickými potížemi (zejména zvuk). Ty jim však ve světle řady pozitiv jistě rádi odpustíte.
Další příležitost zhlédnout Bezejmenné budete mít již ve středu 6. listopadu v Divadle na cucky v Olomouci. Nenechte si ji ujít.
Režie: Milan Cyroň, Tomáš Uher
Scénář: Milan Cyroň, Tomáš Uher
Kamera: Tomáš Uher
Střih: Milan Cyroň
V hlavních rolích: Simona Vičarová, Zdeněk Vévoda, Milan Cyroň, Lukáš Hodný, Oldřich Holubář a další
Premiéra: podzim 2013
Odkazy:
skladba Neonové fráze na YouTube
Žádné komentáře:
Okomentovat