Původní stránky o filmu noir kompletně v češtině

23. října 2009

Noir po japonsku

Na noc z úterý 27. na středu 28. října připravil druhý kanál České televize snímek Toulavý pes (Nora inu, 1949), pod nímž je režijně podepsán klasik japonské kinematografie Akira Kurosawa. Společně se svými oblíbenými herci Toshirem Mifunem (celkem 16 společných filmů) a Takashim Shimurou (22 společných filmů!) se tentokrát pustil do zkoumání noirové estetiky a vytvořil tak film, který mnozí označují za jeho první mistrovské dílo. Více o filmu zde.

Toulavý pes
ČT2 - úterý 27.10. - 00:10 - 122 min. - v originálním znění s českými titulky
(na DVD u nás vydaly Levné knihy 4. srpna 2006)

5 komentářů:

  1. mnozí možná, já ne. :) ale s Kurosawou mám obecně problém. na noirech mám rád, že jsou většinou dost svižné, což není případ rozjímajícího Akiry.

    OdpovědětVymazat
  2. já se v nejbližší době chystám na C.I.D., což je bollywoodský "noir" se stopáží 140 minut. tam se ale nebojím, že by to neodsýpalo, spíš jsem zvědavý, jak mi tam budou sedět ty hudební čísla :)

    OdpovědětVymazat
  3. to zní dobře. ale počkám si radši na tvoje hodnocení. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Akira jde taky mimo mě.. a že to zlepším říkám už několik let :) ale já to zlepším!

    OdpovědětVymazat
  5. ja to teda rozhodne nezlepsim :o)

    OdpovědětVymazat