USA, 1999, 50 min.
Že ne všechny dokumenty o filmu noir jsou přínosné či vůbec záživné, dokazuje padesátiminutový snímek The Best of Film Noir z roku 1999, který mj. vyšel na DVD jako součást kolekce The Ultimate Film Noir Collection, pěti DVD s deseti noirovými filmy: D.O.A. (1950), Scarlet Street (1945), Detour (1945), The Strange Love of Martha Ivers (1946), The Hitch-Hiker (1953), He Walked by Night (1948), Impact (1949), Quicksand (1950), Whistle Stop (1946) a Trapped (1949).
IMDb oficiálně uvádí délku 120 minut (Allmovie pro změnu 60) - tuto verzi jsem sice nesehnala, ale jsem vlastně ráda, protože dívat se 2 hodiny na nudný a ničím nápaditý sestřih trailerů (navíc vcelku špatné kvality) by mě asi opravdu zabilo. Chvíli se můžete bavit nad tím, že se snažíte přijít na to, podle jakého klíče tvůrce dokumentu Christopher Case jednotlivé filmy vybírá, až nakonec otráveně usoudíte, že podle žádného. Ty nejprofláklejší noiry prezentuje naprosto náhodně, z počátku čtyřicátých let nepochopitelně a zmatečně skáče na konec padesátých a naopak, dokonce i chybně uvádí data vzniku některých snímků - například Hustonovu Asfaltovou džungli o dva roky omlazuje. Laicky pak mezi noiry zařazuje Hitchcockovy hity Pověstný muž, Okno do dvora a Vertigo.
Žádný obraz či výjev z tohoto nepovedeného dokumentu vám nezůstane v paměti. Jedná se pouze o přehlídku už tolikrát viděného a naprosto nezajímavě okomentovaného. Mluvící hlavy tehdy ještě žijících, zestárlých hereček Jane Greerové, Virginie Mayové a Kim Novakové přinášejí pouze zbytečné a trapné komentáře založené na hodnotících výrazech "skvělý" "dokonalý" "famózní" nulové hodnoty.
Sečteno a podtrženo, The Best of Film Noir (1999) nenadchne a víceméně urazí.
Odkazy:
CSFD
IMDb
Allmovie
Žádné komentáře:
Okomentovat