Čtvrtý den Noir City začal již v šest hodin v podvečer koncertem Davida Olneyho a Sergia Webba. Olneymu nedávno vyšlo tematické minialbum Film Noir, tudíž jeho přítomnost na noirovém festivalu byla pochopitelná a vlastně nevyhnutelná. V mezaninu Castro Theatre jste si při jeho vystoupení s Webbem mohli usrkávat bourbonu či červeného vína značky Marilyn Monroe. Hodinový koncert příjemně naladil na následující dvojprogram filmů s Ritou Hayworth a Glennem Fordem.
Vidět Gildu (1946) na velkém plátně hned den po Lauře (1944) je snad více než splněný sen. První záběr Rity Hayworth, v němž po Macreadyho hlášce "Gilda, are you decent?" památně pohodí vlnitými vlasy, diváci v sále přesně dle očekávání odměnili bouřlivým potleskem. Díky kvalitní filmové kopii jsme si konečně mohli plně užít záběrové kompozice a glamorizující detaily Rity Hayworth. Až do včerejška jsme Vidorův film nepovažovali za mistrovské dílo, po projekci v Castro Theatre jsme však přesvědčeni, že do noirového pantheonu patří právem.
Kromě dalších dvou filmů Charlese Vidora (The Lady in Question, 1940 a The Loves of Carmen, 1948) si Hayworth s Fordem zahráli ve dvojici noirů Affair in Trinidad (1952) a Money Trap (1965). Posledně jmenovaný Noir City uvedlo ve zmiňovaném včerejším dvojprogramu (Affair in Trinidad se zde promítalo během pátého ročníku). Jeho bezprostřední srovnání s Gildou bylo vskutku zajímavé. Vidět atraktivní herce v Gildě a následně jejich o dvacet let starší já bylo svým způsobem až frustrující - obzvlášť v případě Rity Hayworth. Vyjma obsazení snímek Burta Kennedyho na Gildu navazuje i pojetím vztahu našich protagonistů (setkání po letech a společná minulost), jinak se však jedná o průměrné kriminální drama, jehož relativní neznámost (necelých 300 hlasů na IMDb) se dá snadno pochopit.
Dnešní večer bude netradičně ve znamení noirové komedie. Velká očekávání máme spojena zejména se snímkem Prestona Sturgese Unfaithfully Yours, který se nám dosud (možná díkybohu - poprvé jej uvidíme na plátně!) vyhýbal.
Žádné komentáře:
Okomentovat